Voor het hoofdkantoor van woningstichting Rochdale hebben wij de afgelopen jaren verschillende verdiepingen heringericht en verbouwd.
Rochdale is een aantal jaren geleden gereorganiseerd, alle vestigingen buiten het hoofdkantoor werden teruggebracht naar het hoofdkantoor op het Bos en Lommerplein.
Opdracht voor ons was een concept te bedenken voor de herinrichting van alle 11 verdiepingen, in totaal ca. 10.000 m2. Dat moest sober en duurzaam gebeuren, Rochdale wilde graag van het imago van de Maserati Man af. Wat goed was moest blijven, wat bovendien belangrijk was dat alle afdelingen mochten meepraten over de sfeer van hun eigen werkvloer.
Voor de corporate image van Rochdale hebben we een moodboard gemaakt met 6 verschillende kleuren en materialen die aansloten op het bestaande kleurengamma en de gewenste huiselijke sfeer uitdrukken. Dit corporate image is door het hele gebouw heen gebruikt als ruggengraat. De kleuren en materialen zijn overal gebruikt waar de algemene “Rochdale” sfeer moest hangen, alle openbare ruimten binnen het gebouw; entree, gangen, koffiecorners, vergaderkamers, maar ook kamers van de Raad van bestuur, bedrijfsrestaurant etc.
Met meer dan 10 verschillende afdelingen hebben we vervolgens gesprekken gevoerd en op basis daarvan dmv moodboards de gewenste sfeer achterhaald.
Daar is weer een moodboard gemaakt met 22 verschillende kleuren vloerbedekking en verf voor wanden en meubels dia aansloten op het corporate beeld.
Ook hebben we verschillende meubels ontworpen en uitgezocht voor de diverse afdelingen (soms zelfs van marktplaats) om wel één beeld te krijgen, risico was natuurlijk dat de samenhang verloren zou gaan bij dit experimentele concept.
Bijna alle afdelingen wilden de beelden die we gebruikten voor de moodboards ook als afbeelding in groot formaat op de wand hebben.
Hiermee is een zeer gedifferentieerd beeld ontstaan, met kleuren en materialen die uiteindelijk allemaal uit één palet afkomstig zijn en dus een samenhangende sfeer uitstralen.